Sunday, November 30, 2008

Game Waves.

BERKAMPUNG D'PLAYSTATION HOME

Kalau XBox 360 ada XBox live, Playstation 3(PS3) pun ada "PLAYSTATION HOME" untuk kamu bina kehidupan kamu sendiri. Sony Computer Entertainment (SCE) membezakan konsep avatarnya dengan XBox live melalui dunia maya 3D macam "THE SIMS". Dengan diperkenalkan dengan "The Gateway Online" at PS2, "PLAYSTATION HOME" dilihat sebagai pendekatan mesra pengguna untuk gamers "Playstation Network" dengan perkhidmatan berasaskan komuniti.

Avatar in Xbox Live
Kamu boleh cipta karakter sendiri.

WHAT IS PLAYSTATION HOME?

"PLAYSTATION HOME" mula dibina pada tahun 2005 oleh SCE London & SCE Studio Cambridge. Until now, ia masih lagi dalam peringkat ujian Beta terutamanya kepada pengguna pengguna "Playstation Network" SCE ingin menghasilkan avatar yang lebih exclusive buat pengguna PS3.




In this picture above, seperti tradisi francais Playstation, SCE ingin membawa kelainan dalam industri gaming terutamanya dalam membentuk inovasi baru. "Playstation Home" dilihat sebagai inovasi baru dalam avatar di dunia online.

TAMAN PERUMAHAN(VOLUME 1)
RUMAHKU DUNIAKU!

Avatar kediaman rumah di PLAYSTATION HOME lebih kurang macam dunia nyata. Kamu boleh buat hiasan dalaman dengan 11 variasi jenis perabot/perkakasan.

Untuk hiasan dalaman, kamu diberi 11 jenis perabot/perkakasan termasuk sistem audio, video & karpet.

Isi ruang dalam rumah kamu(Home Space) boleh diperhias mengikut cita rasa masing2 dan ruang tamu rumah kamu boleh menjemput sehingga 7 pemain.

Skrin terawal untuk kamu bina avatar iaitu cipta karakter kamu di sini. Dengan grafik 3D tahap maksimum. Pilih jenis wajah serta perhiaskan karakter dengan pelbagai jenis fesyen & aksesori.



Segala aktiviti di PLAYSTATION HOME bermula di Home Square. Kamu boleh tonton filem2 terkini yang ditawarkan termasuk trailer. Disini ada pilih tonton Full Screen Mode supaya kualiti sama macam DVD/Blu Ray.



0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online